مرکز شماره 3 آبادان از سال 1374 در پارک قدس افتتاح گردید و تا کنون فعالیتهای خود را در کارگاههای فرهنگی ، هنری و ادبی ادامه داده است .

در حا ل حاضراین مجموعه دارای  15992  جلد کتاب با مساحتی بالغ بر 760 مترمربع و دارای 2 سالن مطالعه و4 اتاق مخصوص برگزاری کارگاه و 1 سالن

اجتماعات می باشد .

  • ارائه خدمات :

اجرای فعالیتهای فرهنگی – هنری ویژه گروههای سنی 4 تا 18 سال با انجام فعالیتهای حقیقی و مجازی برای اعضا و برگزاری کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی – هنری و ادبی می باشد .

  • بخش های مرکز :

سالن ورودی، سالن مطالعه کودک ، سالن مطالعه نوجوان ، سالن اجتماعات ، 4 اتاق ویژه برگزاری کارگاهها .

  • امکانات کارگاهی : یک کارگاه هنری
  • خدمات فراگبر : ندارد
  • روز و ساعت فعالیت :

مرکز یک شیفت و از ساعت 8 الی 14 فعالیت می کند . روزهای زوج ویژه دختران وروزهای فرد ویژه پسران می باشد .

  • پرسنل :

1 نفر خدمات ، 1 نفر مسئول مرکز ، 2 نیروی فرهنگی ، 1 نیروی هنری .

  • شرایط عضویت :

پرداخت شهریه 12000 تومان در مرکز حقیقی .

نشانی : آبادان – ایستگاه 4 – پارک قدس – نبش بهار 21 – کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان .   (  تلفن : 53330012  )

مسئول مرکز : مرضیه ململی نوترکی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/11/20 - 08:49
  • تعداد بازدید: 5621
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعرِ تأثیرگذار باید نگاه نو و خلاقانه داشته باشد

کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: شعرِ تأثیرگذار حتی در شرح بدیهیات هم باید نگاه نو و خلاقانه و همچنین کشف‌های بدیعِ خود را حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان کشور که در نهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: ایجاد فضاهای نو در شعر، مستلزمِ انتخاب موضوع تازه یا تخیلات گسترده پیرامون پدیده‌های تکراری است.

او با اشاره به این‌که شعر، در واقع پیوند عاطفه، تخیل و اندیشه در بستر زبان است، افزود: برای آنکه ماحصل هم‌نشینی عناصر یک شعر به‌درستی منتقل شود، باید انسجام و ساختار آن، بی نقص باشد.

او توضیح داد: ازآنجاکه در شعر تصویر، جایگزین توضیح می‌شود، باید هنگام سرودن، زنجیره‌ای محکم میان تخیلات و تصاویر ایجاد کنیم، به گونه ای که هر بند، کامل کننده‌ی تصویر قبل یا شروع کننده‌ی تصویر بعد از خود باشد.

این شاعر کودک و نوجوان اندیشه را جان مایه ی شعر خواند و بیان کرد: اندیشه در شعر باید مشخص و قابل فهم باشد، این جزء از شعر در کنار خیال و تصویر، همدیگر را کامل می‌کنند و اجزایی از یک کلیت واحد می‌شوند.

مؤلف کتاب «شهری که راه افتاد» در ادامه به لزوم استفاده از آرایه ها در شعر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال برای استحکام ارتباطات عمودی می‌توانیم از آرایه ی مراعات‌النظیر استفاده کنیم.

ایجاز، حذف و اضافات، ریتم و موسیقی، زبان، عاطفه و موضوع در شعر، ازجمله موارد دیگری بود که بابایی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، ریحانه دهقانی، مهسا ظهیری، پور آتنا میری، هدیه حبیبی و هستی نادر پور، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

گفتنی است: نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور کبری بابایی شاعر، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن، برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت